Pilava Planla Birlikte İhtiyacımız Var(*)

    Bu yazı, Campaign Türkiye Nisan 2016 sayısında yayınlanmıştır.

    ufukÇinlilerin şöyle bir bedduaları olduğu iddia edilir: “Değişim dönemlerinde yaşayasın.”

    Değişim döneminde yaşamak niye kötü olsun? Hele de doğu coğrafyalarında.

    Değişim döneminde başarının yolu hızlı ve esnek olmaktan geçiyor. Bunlar, bizim coğrafyada zorunlu gelişen meziyetler. Londra’dan bir taksi şoförünü İstanbul’da dolmuş kullanırken düşünebiliyor musunuz?

    İnsan kaynağımız, fabrikalarımız, iş ve alışveriş merkezlerimiz gelişmiş ülke ortalamalarından bile iyi olmasına rağmen ‘altımız’ boş olduğu için yeterince katma değer yaratamıyoruz. Pilava o kadar gereksiz enerji harcayarak ulaşıyoruz ki günün sonunda aç kalan yine biz oluyoruz. Ayrıca başarılarımızı sürdürülebilir de kılamıyoruz. Çünkü hala planlamaya değil pilava inanıyoruz. Oysa inansak, biraz da çaba göstersek olacak.

    İngiltere’deki iletişim danışmanlığı şirketlerinin 1997’de oluşturduğu CMS (Consultancy Management Standards/İletişim Danışmanlığı Yönetim Standartları) bugün dünya genelinde ICCO üyesi tüm meslek kuruluşlarında ortak standart haline geldi. DNV Quality Assurance’ın yetkili denetçisi olduğu CMS, iletişim danışmanlığı şirketlerinin verimini ve kârlılığını arttırıyor. Müşterilere ve çalışanlara, denetlenen şirketin düzgün yönetildiğinin ve sorumlu bir iş yapış tarzına sahip olduğunun güvencesini veriyor.
    İlginç olan CMS’in İngiltere’den sonra dünyada ilk kez Türkiye’de uygulanmaya başlanması. Türkiye’deki iletişim danışmanlığı şirketlerinin gönüllü olarak diğer ülkelere örnek olması ve o yıllarda ICCO Yönetim Kurulu’nda Türkiye’yi temsil eden meslektaşımız Salim Kadıbeşegil’in çabaları ile CMS dünyaya yayıldı. Dünya, CMS’in sadece İngiltere’de kalmamasını Türk meslektaşlarına borçlu desek yalan olmaz.

    Türkiye’de ilk kez 1999 yılında uygulanan CMS bugün İDA üyesi tüm şirketler için zorunluluk. İletişim danışmanlığı sektörü CMS ile planlama konusunda iyi bir örnek oluşturuyor.

    * Yaşı yetmediği için konuyu daha önce duymamış olanlara Ekşi Sözlük –plan mı pilav mı- başlığını öneririm.

     

    Ufuk Çarşıbaşı
    İDA Üyesi
    Communication Partner Yönetici Ortak