Gönüllüler Ordusu

Kurumlar da insanlar gibi yıllar içinde yoruluyor, yıpranıyor. Hayatında dönüm noktaları yaşıyor, değişiyor. Büyüyor, bazen de küçülüyor. Sektör değiştiriyor, başka şirketlerle evleniyor, yeri geliyor boşanıyor. Rekabet şartlarından etkileniyor, çeşitli sınavlar veriyor. İş kolunu değiştiriyor, farklı stratejiler geliştiriyor, değişiyor, değişiyor, değişiyor…

Şirketlerde değişimi bir plan dahilinde günlük hayatın rutinine yediren kurumlar zorakilikten uzak, gönüllü bir değişim ordusuyla yoluna devam edebilir. Öte yandan, şirketlerin değişim süreçleri “çalışan desteği ve kültürel değişim” ile desteklenmediğinde, farklı paydaşların gözünde itibar kaybıyla sonuçlanması sürpriz değil.

Bir değişim döneminden geçiyorsanız, önünüzde kadronuzla ilgili ‘tecrübeyle sabit’ 2 ana senaryo var:

Senaryo 1

Değişimi fark etme
Tedirginlik ve spekülasyon
Koşulsuz red

Senaryo 2

Değişimi fark etme ve bilgilendirilme
Tartışma ve öğrenme
İlişki kurma
Kabullenme
Sözcülük

İki senaryo arasındaki temel fark; Stratejik iletişim!

Gözlemim, ülkemizde birinci senaryonun daha fazla yaşandığı yönünde.

Çünkü okuması çok basit, uygulaması meşakkatli. Standart programları bir kenara bırakın, çünkü konunun merkezinde insan bulunan her türlü tasarı, pratikte yaşam şansı olmadığı sürece birer ütopya olarak kalmaya mahkum. Örneğin dilerseniz hemen şirket içinde birkaç poster astırabilir, bir mangal partisi düzenleyebilir, intranette kimsenin fark etmeyeceği birbirinden güzel makaleler yayınlayabilirsiniz. Tercih sizin… Siz tonla bütçeyi havaya savururken, çalışanın aklında şu hayati soru belirir; “bayram değil seyran değil, eniştem beni niye öptü?”

“Ne en güçlü olan tür hayatta kalır, ne de en zeki olan… Değişime en çok adapte olabilendir, hayatta kalan.” Charles Darwin

Kurumlar değişimi çalışanla birlikte göğüslemediği sürece, hiçbir zamla veya yan hakla şirketin iç huzurunu kurtaramaz. Çalışanları “değişimin tarafı” yapacak şey, stratejik ve iyi planlanmış bir iletişim programıdır, kuruma özel bir reçeteyle hazırlanmalıdır. Uzman eliyle, yeterli zamana yayarak tutkuyla uygulanmalıdır. Sabrınız ve sinirleriniz çelik gibi olmalıdır. En önemlisiyse; Kurumsal değişim ve bunun iletişimi, mutlaka üst yönetim tarafından sahiplenilmelidir. Artık büyük resmi gören, verimli, inançlı ve bağlı bir kadroyla ‘yeni yolunuza’ devam edebilirsiniz. Afiyet olsun!

Zeynep VARLI
Communication Partner İletişim Danışmanı
www.zeynepvarli.com.tr

Logo
Communication Partner
   İçerenköy Mh. Çayır Cd. Bay Plaza No: 5 K: 7 Ataşehir - İstanbul

   +90 850 333 65 10
   +90 216 409 19 84

   info@cpartner.com.tr